HELIN MATKOJEN TOIMITUSJOHTAJA LEA SIMPANEN SIIRTYI AVENTURAAN

Tiedote 05.11.2019

Kymmenen vuotta Helin Matkojen (Helin matkatoimisto Oy) toimitusjohtajana toiminut Lea Simpanen aloitti 5.11.2019 Matkatoimisto Aventuran palveluksessa. Simpanen liittyi Aventuran tiimiin asiantuntijaksi vahvistamaan vankalla kokemuksellaan räätälöityjen erikoismatkojen suunnittelua ja tuotantoa sekä matkailuliiketoiminnan kehittämistä. Tero Norvio jatkaa Aventuran toimitusjohtajana ja Sami Blomberg varatoimitusjohtajana.

Simpanen tunnetaan matkailulle omistautuneena tuloksentekijänä

“Matkailu ei ole kylmää bisnestä, yrityksen arvomaailman sekä myynnin, markkinoinnin ja tuotannon yhteistyön pitää olla kunnossa”, selittää Simpanen, jonka taustalla on kymmenen voitollista tilikautta yli 7 miljoonan euron liikevaihtoon kasvaneessa Helin Matkoissa.

Simpasen ura matkailualalla alkoi lähes päivälleen 30 vuotta sitten. Reilaamisesta alkanut innostus vei Lontooseen matkailualan opintoihin ja ensimmäinen työpaikka löytyi Töölön matkatoimistosta 6.11.1989. “En voisi ikinä kuvitella tekeväni mitään muuta kuin matkailua”, Simpanen naurahtaa.

Valitsi yksityisen ja suomalaisen toimijan: “arvomme kohtasivat”

“Mietin tarkkaan eri toimijoita, joiden omistus ja arvopohja vastaisivat toiveitani, lopulta päätös oli helppo. Aventurassa on myös sellaisia tavoitteita ja tarpeita, johon pystyn tuomaan omaa osaamistani. Olen todella innoissani tästä uudesta tehtävästäni Aventurassa.”, Simpanen iloitsee.

Aventuran tiimi saa Simpasesta kokeneen ja dynaamisen matkailualan ammattilaisen. Simpanen tuo valikoimaan uusia kohderyhmiä ja matkatuotteita, joissa nähdään vahvaa kasvupotentiaalia.

“Upeaa saada Lea meille, kokemuksen ja osaamisen lisäksi hänessä on mahtavaa energiaa, joka tullaan valjastamaan meidän kasvun moottoriksi. Tulemme panostamaan kierto- ja aktiivimatkojen rinnalla entistä enemmän kohdennettuihin tuoteryhmiin kuten golf-, hää- ja luksusmatkoihin”, toteaa Aventuran toimitusjohtaja Tero Norvio.

Vuonna 1984 perustettu Helin Matkat siirtyi vuonna 2017 virolaisen Estravel-konsernin omistukseen. Vuonna 2000 perustettu Aventura on vahvistanut liiketoimintaansa viime vuosina erityisesti räätälöityjen kaukomatkojen kautta, jotka tuovat jo kaksi kolmannesta yrityksen liikevaihdosta. Matkatoimisto Aventura Oy:n liikevaihto oli vuonna 2018 5,4 miljoonaa euroa.

Lisätietoja antavat:

Tero Norvio