• Victorian putoukset

Victorian putoukset | Choben kansallispuisto | Okavango Delta

Päiväohjelma

Päivät 1-2 | Helsinki – Victorian putoukset

Päivä 2 | Victorian putoukset
Batonka Guest Lodge 4* | I
Lennot Dohan ja Johannesburgin kautta Victorian putouksille Zimbabween. Kuljetus hotellille. Rentoutumista ja virkistäytymistä pitkien lentojen jälkeen esimerkiksi hotellin uima-altaalla. Illallinen hotellilla.

Päivä 3 | Victorian putoukset
Batonka Guest Lodge 4* | A, I
Aamiaisen jälkeen lähdemme tekemään retken Zimbabwen puoleisille putouksille. Paikalliset asukkaat käyttivät putouksista aiemmin nimeä Mosi-oa-Tunya, "Savu, joka jylisee". Putoukset on nimetty myös Unescon maailmanperintökohteeksi. Iltapäivällä nautimme auringon lämmöstä ja rentoudumme hotellin uima-altaalla.

Illan pitkä yin-jooga ja illallinen.

Päivä 4 | Chobe
Chobe Bush Lodge 3+* | A, L, I
Pitkän ja rauhallisen aamiaisen jälkeen kuljetus valtiorajan yli Botswanaan ja Choben kansallispuistoon. Lounas lodgelle saavuttaessa. Chobe on kuuluisa lukuisista norsuistaan, mutta siellä on mahdollisuus nähdä myös muita villieläimiä. Iltapäivällä lähdemme venesafarille jolla näemme usein värikkäitä lintuja ja äänekkäitä virtahepoja. Saatamme kohdata myös vedessä peseytyviä norsuja. Lodgelle palaamme vasta auringon laskiessa. Nautimme illallisen lodgella.

Päivä 5 | Chobe
Chobe Bush Lodge 3+* | A, L, I
Chobessa elää arviolta ainakin 50 000 norsua. Nämä ovat kooltaan norsuista suurimpia. Aamun safari tehdään jeepeillä. Seuraamme kuinka luonto ja eläimet heräävät päivään auringon noustessa. Palaamme lounaalle takaisin lodgeen. Iltapäivän jeeppisafarin päätteeksi teemme sunset-joogan auringon laskiessa. Illallinen lodgellamme.

Päivä 6 | Khwain suojelualue
The Jackal&Hide camp 4* | A, L, I
Aamiaisen jälkeen pakkaamme laukkumme ja lennämme kohti Okavango Deltaa Khwain suojelualueelle. Majoitumme omaan viehättävään safarileiriimme. Tervetuliaismaljan jälkeen tutustumme leirimme henkilökuntaan, oppaisiimme ja meille esitellään leirin eri tilat ja kerrotaan käytännön rutiineista. On äärimmäisen tärkeä tietää ja ymmärtää missä voi liikkua ilman opasta ja missä taas ei. Leirimme sijaitsee villin luonnon keskellä missä kanssamme asustavat myös villieläimet. Iltapäivän safariajon jälkeen nautimme pitkän illallisen. Nukumme yömme luonnon rauhasta nauttien.

Päivät 7-8 | Khwain suojelualue
The Jackal&Hide camp 4* | A, L, I
Seuraavat päivät ovat täynnä seikkailua, mokoro-kanoottiretkiä, kävelysafareita ja jeeppisafareita.
Meidät tutustutetaan paikallisiin suojeluprojekteihin ja saamme halutessamme osallistua paikalliseen kyläprojektiin, jota tuetaan leirimme tuotoilla. Joogaamme upeissa maisemissa, nautimme hyvästä ruoasta ja viinistä. Illan hämärtyessä lyhdyt syttyvät leirissämme tähtitaivaan alla. Tunnelma on käsinkosketeltava.

Päivä 9 | Okavango Delta
Mapula Lodge 5* | A, L, I
Aamun lempeän flow-joogan jälkeen nautimme aamiaisen. Sanomme hyvästit leirin upealle ja jo ystäviksemme tulleelle henkilökunnalle. Lähteminen leiristä tuntuu vaikealta, mutta onneksi tiedämme että voimme palata aina tänne takaisin. Siirrymme pienkoneella seuraavaan leiriimme. Tämän upeammin emme voi tätä uskomatonta elämysmatkaamme päättää. Mapula sijaitsee lähes 90 000 hehtaarin kokoisella suojelualueella Okavangon suistoalueen pohjoisosassa. Tämä on koko Okavangon eläinrikkainta aluetta ja täällä asustaa mm. suiston suurin leijonapopulaatio. Mapulan oppaat ovat Botswanan luonto-oppaiden parhaimmistoa ja itse safarilegenda Ralph Bousfieldin kouluttamia. Leirin henkilökunta toivottaa meidät hymyssä suin tervetulleeksi ja tervetuliaismaljan jälkeen käymme läpi jälleen leirimme rutiinit ja nautimme lounaan. Illan safari päättyy auringon laskiessa kylmää sundowneria nauttiessamme. Herkullinen illallinen leirissämme.

Päivät 10-11 | Okavango Delta
Mapula Lodge 5* | A, L, I
Seuraavat päivät ovat täynnä elämyksiä. Jäljitämme eläimiä niiden jälkien perusteella, liikumme kanooteilla virtahepojen kanssa samoissa kanavissa, teemme jeeppisafareita ja tutustumme mm. paikalliseen kouluprojektiin. Joogaamme paratiisimaisen luonnon keskellä, nautimme herkullisesta ruoasta, viineistä ja uskomattomista auringonlaskuista. Tällä matkalla jokainen illallinen on elämys.
It´s all about balance.

Päivät 12-13 | Maun – Helsinki | A
Kertaamme menneen 10 päivän uskomattomia tapahtumia pitkällä aamiaisellamme. Pakkaamme tavaramme ja lennämme pienkoneella Mauniin, josta jatkamme kansainvälisillä lennoilla Johannesburgin ja Dohan kautta takaisin kotiin. Botswana on jäänyt ikuisiksi ajoiksi sydämiimme.

Pidätämme oikeuden matkaohjelman muutoksiin.

Ateriat:
A = aamiainen x 10
L = lounas x 8
I = illallinen x 10

Samankaltaisia matkoja

> UUTUUS: Kenia Karitan kanssa

> UUTUUS: Italian Toscana Karitan kanssa

> Nepal Karitan kanssa

> Marokko Karitan kanssa – Joogaa ja seikkailua!
> Portugali Karitan kanssa – Joogaa ja seikkailua!

> Intian jooga- & ayurveda-retriitti – Wellness Heaven

> Victorian putoukset, safari ja Kapkaupunki -kiertomatka

Haluatko lisäpäiviä?

Kapkaupunki
Namibia
Seychellit

---

Tämänkin matkan voimme räätälöidä sinulle tai keräämällesi ryhmälle haluamaasi ajankohtaan.